دندان های سالم

کلینیک دندانپزشکی

دندان های سالم

کلینیک دندانپزشکی

انواع روشهای سفید کردن دندان

بلیچینگ (Bleaching) یا سفید کردن، دندانها را روشن میکند و به برداشت رنگدانه ها و تغییر رنگهای دندان کمک میکند.و به نحو قابل ملاحظه ای ظاهر دندانها را بهبود می بخشد.

لایه خارجی دندان مینا نام دارد. رنگ طبیعی دندان توسط بازتاب و انکسار نور از مینا و در ترکیب با رنگ عاج زیرین خود ایجاد میشود. ژنهای شما روی ضخامت و میزان صافی مینا اثر میگذارد. مینای نازکتر باعث بیشتر دیده شدن رنگ زرد عاج زیرین خود می شود. همینطور داشتن مینای صافتر یا خشن تر روی بازپخش نور ودر نتیجه رنگ دندان اثر می گذارد.

علت های شایع که باعث زرد شدن یا جذب رنگدانه دندانها میشود:  ادامه مطلب ...

ایمپلنت فوری و یا fresh socket

ایمپلنت فوری و یا fresh socket از نامهای مرسوم برای این عمل هستند. از مواد لازم برای انجام این پروسه استفاده از پودر استخوان و ممبران جهت پر کردن فضای خالی بین دندان کشیده شده و ایمپلنت جهت کمک به ثابت شدن ایمپلنت در محل است.

البته این درمان، درمان ارجح محسوب می شود ولی در تمام موارد نیز این امکان وجود ندارد. واجدالشرایط بودن بیمار برای این نوع درمان توسط جراح مشخص می شود.

از عوامل بازدارنده می توان از عفونت دندان مورد نظر و گاهی از قطر و یا طول زیاد ریشه دندان و نزدیکی ریشه دندان مورد نظر به سینوس و یا کانال عصبی نام برد. عوامل متعددی در انتخاب درمان ایمپلنت فوری دخیلند.  ادامه مطلب ...

موارد استفاده از پروتز دندان پارسیل

پروتزها زمانی استفاده می شوند که بیمار تعدادی از دندانهای خود را از دست داده باشد. پروتزهای دندانی به دو صورت ثابت و متحرک هستند و بنابر درخواست بیمار و همچنین تشخیص متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی استفاده می شوند. در این میان می توان از پروتزهای پارسیل نام برد که شامل چندین دندان جایگزین است. این دندانها بوسیله یک پایه به هم متصل می شوند. رنگ پایه نیز شباهت زیادی به لثه دارد که در نهایت توسط یک اسکلت فلزی بهم متصل شده اند.

پروتزهای پارسیل با استفاده از گیره های فلزی که موجب استحکام آنها در دهان بیمار می شود، همانند دندانهای طبیعی عمل می کنند. یکی از مزایای آنها نیز پنهان ماندن از دید دیگران است. همین عامل موجب شده تا بسیاری از بیماران از روش پروتز پارسیل استفاده کنند. در برخی مواقع نیز برای طبیعی تر شدن دندانها می توان از روکش استفاده کرد.  ادامه مطلب ...

تفاوت لمینت دندان سرامیکی با لمینت کامپوزیتی

یکی ازسوالات متداولی که بیش از٩٠٪ مراجعه کنندگان جهت انجام طراحی لبخند دارند این است که تفاوت لمینت سرامیکی با لمینت کامپوزیتی در چیست وچرا هزینه های آنها کاملا متفاوت است ؟

در ابتدا به تشریح این دو درمان می پردازیم.  ادامه مطلب ...

جفت شدن نا مناسب دندان ها و درمان ارتودنسی برای آنها

آیا شما تا به حال با فک درد یا سر درد از خواب بیدار شده اید ، یا اینکه هنگامی که فک خود را باز و بسته می کنید احساس درد و کلیک در فک خود دارید ؟ اگر چنین است ، شما ممکن است دچار دندان قروچه شبانه باشید.

 علل سایش دندانی یا به اصطلاح دندان قروچه

سایش دندان ها به هم در موارد شدید ممکن است تبدیل به یک مشکل جدی برای شما شود .

دندان های آسیاب شما به عنوان بیشترین آسیب دیده در دندان قروچه شبانه می باشد.

عوامل بروز دندان قروچه

اگرچه عامل دندان قروچه را اغلب به استرس نسبت می دهند اما مشکلات مکانیکی دندان ، مانند دندان از دست رفته ، دندان اضافی ،  یا واسطه گر دندان و یا نیش منحرف شده هم ممکن است عامل آن باشد .  ادامه مطلب ...