دندان های سالم

کلینیک دندانپزشکی

دندان های سالم

کلینیک دندانپزشکی

پروتز کامل دندان یا دست دندان

پروتز دندان به دو دسته پروتز دندان ثابت و پروتز دندان متحرک تقسیم می شود.

برخی مواقع به خاطر مواردی نمی توانیم از پروتز دندان ثابت برای جایگزین دندان های از بین رفته استفاده کنیم. در این حالت می توان از پروتز دندان متحرک برای جایگزینی دندان های افتاده و یا از بین رفته در افراد بی دندان کمک گرفت. پروتز دندانمتحرک به راحتی می تواند در دهان گذاشته و برداشته شود.

   ادامه مطلب ...

کدام نوع درمانی ارتودنسی بهتر است

ارتودنسی روش درمانی در دندانپزشکی است که دندان های نامرتب و نامنظم را اصلاح می کند. این روش علاوه بر اصلاح دندان ها زیبایی خاصی هم به دندان ها می دهد و از خرابی آنها نیز پیشگیری می کند. دندان های نامرتب می تواند باعث خرابی دندان ها شود.

مانده خوراکی ها در لای دندان ها گیر می کند و پوسیدگی دندان ها را سبب می شود. همچنین باعث اختلال در کار دستگاه گوارش و بقیه دستگاه های بدن می گردد. البته گفتنی است که هر نامنظمی نیاز به ارتودنسی ندارد، بلکه باید دندانپزشک این مورد را تشخیص بدهد و برای اصلاح نامنظمی های فک و دندان اقدام کند.  ادامه مطلب ...

عوارض درمان لمنیت دندان

لمینت دندان یک درمان سریع زیبایی برای دندان ها می باشد که بدون اینکه آسیبی به دندان های شما بزند، با استحکام عالی لبخند شما را زیباتر می کند. شما درمان زیبایی لمینت دندان می توانید با توجه به میل خود، رنگ و فرم دندان هایتان را انتخاب کنید.

انواع لمینت دندان

لمینت دندان به دو گونه هستند که بر اساس جنس و نحوه ساخت شان با همدیگر تفاوت دارند. لمینت دندان سرامیکی و لمینت دندان کامپوزیتی.

لمینت کامپوزیتی ثبات رنگ کمتری دارد ولی قیمت و تراش کمتری دارد. ونیر این لمینت در کلینیک دندانپزشکی ساخته می شود. ولی لمینت سرامیکی مقاومت و ثبات رنگ زیادی  دارد و ظاهرش هم زیباتر است. وینر لیمنت سرامیکی از جنس سرامیک بوده و در آزمایشگاه تولید می شود. 

ادامه مطلب ...

جنس ایمپلنت دندان چیست؟

جایگزین کردن دندان های از دست رفته با دندان هایی سالم دغدغه خیلی از افراد بوده است و در طول سالیان متمادی روش های گوناگونی را برای رسیدن به این خواسته تست کرده است. بعد از سال ها تلاش بالاخره دکتر برانمارک سوئدی توانست ایمپلنتدندانی از جنس تیتانیوم بسازد که بنیان جایگزینی مطمئن برای دندان های از دست رفته با دندان های سالم قرار گرفت. از آن سال تلاش های علمی زیادی برای قابل انعطاف کردن شکل و سطح ایمپلنت ها انجام شد تا به ایمپلنت پایدار و ماندگاری دست یابند. تا چند سال پیش ایمپلنت دندان یک درمان لوکس زیبایی برای ثروتمند ها بود و دندانپزشک های کمی این درمان را به کار می بستند. اما در حال حاضر با فراگیر شدن علم و البته آسان شدن پروسه ایمپلنت و کاشت دندان، این درمان موثر تبدیل به درمانی همگانی برای همه افراد جامعه شده است.  ادامه مطلب ...